Yhdistääksesi VELUX ACTIVE with NETATMO Wi-Fi verkkoon, sinulla on oltava 2,4 GHz (b/g/n) Wi-Fi-verkko. Jos käytät kaksikaistaista Wi-Fi-reititintä, varmista, että 2,4 GHz: n ja 5 GHz: n verkoissa on yksilölliset nimet (SSID). Jos käytät Wi-Fi-toistimia tai vahvistimia, varmista, että jokaisella tukiasemalla on myös yksilöivä nimi (SSID).
Hyväksytty verkkoturva voi olla joko avoin, WEP, WPA tai WPA2-personal (TKIP ja AES).
Yhteensopimattomia Wi-Fi-verkkoja ovat:
- Julkiset ja yritysverkot porttisuodatuksella.
- Verkot, jotka käyttävät vain 5 GHz: n taajuutta.
- Verkot, jotka ovat tunnistusportaalin takana.
Varmista ennen asennuksen aloittamista, että älypuhelimesi on kytketty toimivaan Wi-Fi-verkkoon.
Noudata sitten seuraavia vaiheita:
1. Käynnistä Wi-Fi-reititin ja älypuhelin uudelleen.
2. Tarkista, että gateway on kytketty virtaan (pieni valkoinen LED palaa virtajohdon vieressä)
3. Jos verkossa on Wi-Fi-vahvistimia tai -toistimia, tarkista, että gateway muodostaa yhteyden tukiasemaan voimakkaimmalla signaalilla ja että liityntäpisteellä on yksilöivä nimi (SSID).
Jos yllä olevat vaiheet eivät ratkaise ongelmaa, tarkista, voidaanko VELUX ACTIVE -gateway yhdistää hotspot-yhteyden kautta toiseen 4G-mobiilidataverkkoon kytkettyyn puhelimeen. Jos hotspot-yhteys on mahdollinen, tarkista reitittimen asetukset muodostamalla yhteys reitittimen asetussivulle (katso reitittimen käyttöopas).
- Päivitä reititin uusimpaan laiteohjelmistoversioon.
- Määritä yksinkertaisempi Wi-Fi-salasana ilman erikoismerkkejä.
- Varmista, että reitittimessä ei ole käytössä MAC-suodatusta (tai varmista, että gateway löytyy white-list -luettelosta).
- Varmista, että pääsyrajoitukset (lapsilukko jne.) on poistettu käytöstä.
- Tarkista, onko reitittimessä lepotila. Jos näin on, poista tämä toiminto käytöstä ( näin vältät yhteyden säännöllisen katkaisun/uudelleenkytkemisen reitittimeen gatewayn vakaan toiminnan varmistamiseksi).
- Poista Wi-Fi-kanavarajoitus käytöstä (ota automaattinen valinta käyttöön) tai valitse kanava 1, 6 tai 11.
- Tarkista, että 2,4 GHz on käytössä myös, jos reititin on kaksikaistayhteensopiva (VELUX ACTIVE with NETATMO voi liittyä vain 2,4 GHz verkkoihin). Yritä myös poistaa käytöstä 5 GHz.
- Tarkista, että UPnP on käytössä (tämä on suositeltavaa).
- Tarkista, että lähiverkon ja WLAN-lähetysten ja ryhmälähetysten lähettäminen ei ole estetty.
- Yritä korvata nykyiset DNS-palvelimet Googlen palvelimilla (Ensisijainen: 8.8.8.8 / Toissijainen: 8.8.4.4).
- Tarkista, onko reitittimessäsi palomuurin/portin suodatus. Jos näin on, avaa 25050-portti (TCP).
- Anna yhdyskäytävälle staattinen IP, jossa on MAC-osoite.